En ung kvinnas sista ord

Idag började jag läsa en så himla bra bok. Den heter en ung kvinnas sista ord och är skriven av Regine Stokke.
 
Under hösten 2008 fick Regine Stokke veta att hon lev av svårbehandlad leukemi och bestämde sig då för att starta en blogg där hon bland annat berättade om sitt liv och sin sjukdom. Bloggen, som hon kallade "Face your fear", blev Norges mest lästa blogg - tusentals människor följde hennes kamp. I ett av de sista blogginläggen önskar Stokke att hennes blogg ska ges ut i bokform, en önskan som gick i uppfyllelse efter hennes död. Boken består av blogginlägg, läsarkommentarer i urval och utdrag ur familjemedlemmars och vänners dagböcker.
 
Den träffar rätt in i hjärtat och är otroligt gripande. Stokke lyckas sätta ord på otroligt många tankar och känslor jag hade under min egna period som cancersjuk och kanske det är därför jag tycker om den lite extra mycket, men jag hoppas att ni också läser den för den är så bra.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0