Jag tänker alltid på dig i April

Sitter uppe i Umeå nu igen och allt är som vanligt. Påbörjade sista (!!!!!) blocket idag, vilket innebär; blir kvar här i Umeå tills torsdag, sedan blir det två dagar med cellgifter och dropp på Sundsvall nästa vecka och sedan är det slut på cellgifter! Från och med idag blir det 15 dagar med kortison också då som vanligt men efter det är det också klart med kortison och ska bli SÅ JÄVLA SKÖNT. Ska äta flucanosol, bactrim, omeprazol och övriga mediciner ett litet tag till också, eftersom att immunförsvaret inte återhämtar sig direkt så kan jag ju fortfarande få svamp och sånt. 
 
Tyvärr så har forskarna i Tyskland bestämt sig för att jag ska strålbehandlas när cellgifterna är klar, det är inte bestämt när strålbehandlingen ska börja men läkarna här har sagt att det blir någon gång i maj. Det blir måndag - fredag i 3 veckor, sedan får jag åka hem under helgen. Det gör egentligen inte så mycket, bara det att den 9 maj (vilket är en torsdag) så är det hockey VM och det finns en risk att strålningen är då - men vi har sagt till läkarna att jag har längtat tills det och dom ska försöka se till att det inte krockar, men dom lovar inget så jag förväntar mig inget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0