Ser du framtiden, ser du hur inget växer, inget lever men ingen dör?

Jag skulle få åka hem i onsdags, men sedan ville dom göra en till operation på torsdagen så jag vart kvar. Blev riktigt arg och less eftersom jag haft permis lördag - onsdag men inte fått åka hem.

Dom hade inte kunnat komma på vad det är från förra operationen då dom tog en bit av en av lymfkörtlarna, så dom ville ta ett prov på tumören mellan lungorna. Så från midnatt på onsdagen var det bara att börja fasta igen. I torsdags ägde operationen rum ,fick dricka lugnande medel - vilket jag inte blev så lugn utav utan bara jävulskt fnittrig. Jag minns att jag skulle säga mitt personnummer, men jag började bara skratta jättemycket istället. Blev jättefull på det lugnande medlet så jag minns inte så mycket, men mamma sa att jag skrattade hela vägen till operationssalen. Jag har ingen större koll på läget, men såhär har mamma skrivit: "dom har tömt vänster lunga, gjort en titthålsbiopsi, satt in dränage, kateten & ryggmärgsbedövning. Malin har ont och är groggy. Sköterskan kopplar igång ryggbedövningen så blir det bättre".
 
Jag minns att när jag vaknade så var jag naken, och sjuksköterskan var så otroligt respektlös och drog av mig täcket hela tiden. Hörde att mamma sa att "hon tycker inte om att visa sig" och sjuksköterskan brydde sig inte alls utan fortsatte dra i täcket. Lite senare gjorde hon något vid mina fötter, så då drog hon upp täcket till knäna och sedan gick hon utan att dra ner täcket igen. Det var ca. 5 grader varmt i rummet och jag hade för ont för att dra ner det själv så jag fick ju ligga där och frysa eftersom mina föräldrar inte var där just då. Sedan skulle hon ta bort "tunneln" i handen på mig, som var omlindad med klisterbandage - och hon var så oförsiktig så det fanns inte, hon bara slet av bandaget och även fast jag sa att det gjorde ont och sa aj så fortsatte hon bara slita. Hoppas verkligen att jag inte behöver vakna upp hos henne om det blir fler operationer. Fick pannkaka där också och det gick bra men sedan började jag må illa och senare på kvällen kräktes jag två gånger.

Nu går jag runt med något som heter "breiviks blandning" som är smärtestillande, och eftersom jag har bedövningen i ryggen kan jag inte kissa normalt utan jag måste gå runt med en kisspåse. En jävla kisspåse. Ni förstår nog inte hur jobbigt det är, slangen känns så fort jag rör på mig och när jag sitter på olika sätt och det är väldigt jobbigt att gå och dra påsen och hela ställningen med mig så fort jag ska någonstans. Alla sjuksköterskor vill att jag ska bli av med den eftersom jag inte har ont, men narkosläkarna (??) vill att jag ska ha den tills på måndag så jag hoppas att sköterskorna får som dom vill.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0