Ett annat inlägg från samma sjukhus

Imorse blev jag väckt runt kvart över sju, fick en liter kontrast som jag skulle dricka inför skiktröntgen av magen. Gick till röntgen ungefär 1,5 timmar senare, och åter igen fick jag det där hemska medlet som gör att man kokar inombords för man blir så varm - idag var det inte lika illa dock eftersom nu hade jag ju fått så två gånger innan. Hoppas att det är färdigt med olika röntgen nu så jag slipper det. Vet inte när jag får svar på hur det såg ut men det blir nog innan dom närmsta dagarna, får veta vad det är för sorts tumör till veckan också. 

Idag fick jag lämna sjukhuset ett tag, det var otroligt skönt. Jag, mamma och pappa åkte till elgiganten där vi köpte en ny telefon åt mig (så nu har jag blivit med HTC one x, skönt!!), sedan gick vi på H&M och köpte en ny sovtröja åt mig (var en sån hemsk människa som köpte en tröja med en artist jag inte lyssnar på, Kurt Kobain, men det var den enda tröjan jag hittade. Det är ju bara en sovtröja.), sedan åkte vi på ica maxi och handlade. Köpte ett par brutalt fula tofflor men ack så sköna, och så köpte vi middag och lite småsaker. Träffade mina kusiners mamma på ica också, det var trevligt för jag har inte träffat henne på flera år. Att lämna sjukhuset var jävulskt skönt, något så alldagligt som att handla mat på ica maxi blev ett roligt lördagsnöje. 

Nu ska jag snart be om att få mina plåster sedan operationen igår omplåstrade, genomblödda och äckliga och det känns bara vidrigt. Fick min mens idag också så har haft mensvärk hela dagen, skitjobbigt eftersom dom inte kan ge mig något annat än morfin och alvedon och det hjälper inte så bra mot mensvärk. Men nu är dagen snart slut och jag brukar bara ha mensvärk första dagen så det blir ju skönt att slippa det imorgon, har redan ont så det räcker överallt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0