Sundsvalls sjukhus

Har redan behövt åka in på sjukhuset och här har jag varit sedan igårmorse. I torsdags började jag få väldiga kramper i magen och kunde knappt äta, inte ens dricka. I fredags blev det ännu värre och jag åt ca. ingenting under hela dagen utan låg bara och grinade och gnällde hela dagen för jag hade så fruktanvärt ont. Mamma ringde till sjukhuset som sa att jag förmodligen fått magkatarr och när vi googlade runt blev vi säker på att det verkligen är det eftersom att det är den smärtan och stället och sånt. 
 
Så jag ökade dosen för medicin mot magkatarr men eftersom jag fortfarande inte ätit eller druckit sedan torsdags så sa doktorn att jag skulle komma in och få dropp. Kunde inte ens tvätta händerna efter att jag varit på toa för jag svimmade nästan och att bara sitta var jobbigt för jag hade noll energi i kroppen. Kom in till sjuhuset och fick någon vidrig krämliknande sak som skulle bedöva magen, spydde upp den fortare än vad jag svalde den men efter att jag kräkts kändes det bra i två timmar efteråt. 
 
Har nog aldrig mått så dåligt som jag gjort dom senaste dagarna, har ingen ork i kroppen och när jag duschade idag fick jag sitta på en pall och det kändes ändå som att jag varit på världens träningspass efter. Har ont till och från, ibland gör det jätteont jättelänge men ibland går det fort. Mår betydligt bättre idag än igår men det är ändå inte okej. Kan inte äta eller dricka så mycket för då mår jag illa och får ont, men jag får i mig iallafall. Osäkert om jag måste ha dropp inatt igen, men det skulle nog kännas bäst att ha det. Förhoppningsvis får jag åka hem imorgon, men man vet aldrig. Har gått ner runt sex kg och halva benen är typ borta. Sovit några få timmar sedan onsdags (förutom igår då jag sov hela natten, bortsett från att jag vaknade en gång i timmen och behövde gå på toa - extremt irriterande med dropp)
 
När jag ligger här känner jag att det var 1400 gånger bättre uppe i Umeå, dom har ingen vidare koll på mina mediciner och imorse gav dom mig tillochmed apelsinjuice (?!??!?!!?! typ det värsta man kan få vid magkatarr). För att göra allting ännu bättre så kom min mens för tidigt också så nu väntar mensvärk från helvete + ännu mer hunger + magkatarr = ♥

Kommentarer
Postat av: margareta pettersson

Du är en av de starkaste personer jag har mött. Det är ett helvete du går igenom, men du kommer att klara det! ÄLSKAR DIG!!Ge inte upp.

2012-11-12 @ 00:44:05
Postat av: amanda

ååh mallis :( jag håller verkligen tummarna för dig, att allt blir bra. du är grym, håll ut!

2012-11-12 @ 17:48:34
Postat av: Emma

Även om inte vi chattar något längre vill jag säga att jag tycker så sjukt synd om dig! Du förtjänar inte det här på något sätt alls och fanns det någon sak jag kunde göra för att detta skulle bli bättre skulle jag inte tveka en sekund.
Krya på dig <3

2012-11-13 @ 15:58:19
URL: http://www.emmasjoblom.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0