Blodprover och blodvärden

Jag kom hem i Söndagskväll och kommer förmodligen att vara hemma tre veckor framöver, igår var jag på en lektion i skolan och det gick bra (förutom att jag blev grymt hungrig efter ca. tio minuter så det var allt jag kunde tänka på). Fikade på Barista efter skolan med Erica och Emma och hade tänkt gå hem till Felix senare för att spela FIFA men jag var så sinnessjukt trött efter att ha varit igång hela dagen så jag kom inte utanför huset.
 
Idag var jag på sjukhuset (sundsvalls sjukhus, skönt att inte behöva åka upp till Umeå hela tiden) och fick vincristine samt blodprov. Fick lustgas också och det är förmodligen bland det roligaste som finns, förutom att masken luktar så jävla äckligt. Än så länge känner jag inte av några biverkningar av vincristinet men det kan ta några dagar, förhoppningsvis slipper jag.
 
Mina blodvärden var bra, sämre än 10 oktober men fortfarande bra. Allting är som vanligt förutom mina röda blodkroppar, som transporterar syre, som har sjunkit från 132 till 108. 108 är inget dåligt värde men det är inte det man ska ha. Mamma sa att det är säkert för att dessa sjunkt som jag blir så trött av allting. Än så länge är immunförsvaret som vanligt iallafall, men det kan bli sämre på bara några dagar så jag måste akta mig för sjukisar. På måndag väntar nytt blodprov och då kommer jag förmodligen bli stucken i armen eftersom att min port har problem med att suga ur blod, skitirriterande för man ser svårt misshandlad ut av alla blodprovsstickningar. Fick ta i fingret idag eftersom dom inte fick ut något blod ur mä (allvarligt vad är fel på mig) och det gjorde - och gör - jätteont.

Kommentarer
Postat av: margareta pettersson

Det är skönt att ha dig hemma, men det får inte göra ont att ta ett prov. Dom har för bråttom, det går att göra det på ett bättre sätt. Är lite yrkesskadad efter 44 år. bamsekramar!!!

2012-11-07 @ 23:38:38
Postat av: Lotta

Hej Malin!!!
Vi följer dig här nere från huvudstaden också. Du är duktig på att skriva- både med allvar och humor. :-)
Skönt att du får vara hemma några veckor nu, tid att umgås med kompisar och familj.
Kämpa, kämpa, kämpa!! STORA KRAMAR /Lotta & Patrik

2012-11-09 @ 16:52:01
Postat av: Elin

Kram på dig Malin! <3

2012-11-11 @ 19:34:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0