Maybe it's not my weekend but it's gonna be my year

Imorgon ska jag spendera ungefär halva dagen på sjukhuset för jag ska få ett behandlingsdropp, jag tror att det skulle ta runt sex timmar totalt så jag kommer ha en hel del tid att göra ingenting med. Tänkte ta den här tiden till att skriva en uppgift till svenskan, har struntat/inte orkat med skolarbete så länge nu så det är pinsamt. Jag ska skriva en argumenterande text, en nyhet eller en essä - vilket av det får jag välja själv och ämne får jag också välja själv. Men jag har absolut ingenaning om vad jag ska välja, har ni några förslag? Argumenterande text verkar enklast men jag vet inte vad jag kan skriva om för just nu finns det inget som jag kan argumentera tillräckligt mycket för och emot.
 
Sedan jag skrev senast har jag fått vara hemma hela tiden, hade inte så ok blodvärden så jag har tagit det lugnt. Finns inte så mycket annat att göra med låga blodvärden eftersom man blir så trött. Har fått sår/blåssor/vem vet vad i munnen så jag har fått svårt att äta vilket leder till att jag är hungrig hela tiden och när jag är hungrig får jag ont i magen, men det är bättre idag än igår iallafall så det går ju långsamt framåt. Det är nog bra igen nästa vecka, hoppas för jag blir GALEN. Mina fingertoppar är också avdomnade vilket gör det till ett problem att skriva och göra ca. allting som kräver berörning av fingertopparna.
 

Kommentarer
Postat av: Jelena

För att inspirera dig lite så tänkte jag berätta att jag har skrivit två argumenterande texter nyligen. Den ena om mobbning och hur det måste förebyggas och den andra om alkohol (där kan man t.ex. skriva om ifall man tycker att gränsen på systembolaget ska höjas/sänkas) annars skulle du kunna skriva om abort, dödsstraff, kvinnomisshandel osv.

Ha det bra!

2012-12-16 @ 23:04:43
URL: http://ehok.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0